Marketing stratégia tervezés

MARKETING STRATÉGIA TERVEZÉSE

A kisvállalkozások 75%-a a marketing stratégia hiánya miatt bukik. Ennek a legfőbb oka az, hogy sokan úgy gondolják, hogy a marketing stratégia tervezés csak a nagy multinacionális cégek kiváltsága. Pedig ez egyáltalán nem igaz. A marketing stratégia alapvetően a cég hosszú távú terveit fogalmazza meg, azt, hogy mit, milyen ütemben szeretnénk elérni. Márpedig ez azt is jelenti, hogy ha nincs stratégiánk, akkor nem fogalmaztunk meg magunk számára reális, elérhető célokat, amiért nap, mint nap dolgozunk. Tehát igenis minden kis és nagyméretű vállalatnak szüksége van marketing stratégiára!

A stratégia készítéséhez nem létezik sem egy konkrét minta, sem sablon, minden vállalatnak egyedileg, jól átgondolt, megfontolt módon kell felépítenie. A jó stratégia minden apró lépésre kiterjed a piacra lépéstől kezdődően a termékek, szolgáltatások körének meghatározásán át egészen a hirdetési stratégia kialakításáig.

Ahhoz, hogy vásárlói úgy tekintsenek cégére, mint az adott ágazat legjobb választására, ahhoz sokkal több kell a minőségi termékeknél és szolgáltatásoknál! Meg kell szólítania a vásárlókat és el kell mondania Nekik, hogy mivel foglalkozik a cége és milyen értékeket vall. Ez a legjobb út a saját brand építéséhez, ami hatalmas erővel bír, hiszen megszólítja a célpiacot és segít megtartani a vásárlókat!

Marketing stratégia tervezés lépések röviden

  • Piackutatás
  • Szegmentáció
  • Célcsoportok meghatározása
  • Pozícionálás

A jó brand erőt sugároz, kötődést alakít ki a vásárlóban, ami lehetővé teszi a hosszútávú elköteleződését a vállalat felé.

Cégünk vállalja, hogy a hosszú távú marketing stratégiája kialakításában partnere lesz, amennyiben igényt tart rá. Önnel közösen meghatározzuk a legfőbb irányvonalakat az alapvető kommunikációs és marketing kérdésekkel kapcsolatban, figyelembe véve cége alaptevékenységeit, konkurenciája kommunikációját, valamint célcsoportja jellemzőit.

Megismerjük vállalata erősségeit, gyengeségeit a benne rejlő lehetőségeket és a lehetséges veszélyeket, majd ez alapján meghatározzuk a cég központi üzenetét. Meghatározzuk továbbá a vállalat hosszú és rövidtávú céljait, pozícionáljuk a termékeket, szolgáltatásokat és ez alapján választjuk ki a legmegfelelőbb marketing eszközöket, a nyomtatott és, vagy online kampányok tartalmát, időzítését. Folyamatos marketing stratégiai tanácsadásunkat havi előfizetés keretein belül áll módunkban nyújtani.

További kérdés esetén állunk rendelkezésére elérhetőségeinken!

Kérdése van?

Küldjön nekünk üzenetet!