Arculattervezés

ARCULATTERVEZÉS

Sokan gondolják úgy, hogy az arculattervezés az egyenlő a logóval. Természetesen ez alapvetően téves elképzelés. Az arculat mindazon vizuális eszközök összességét jelenti, melyek egy adott márkát (céget) képviselnek. Az arculattervezés egy tudatosan megtervezett stílust jelent, amely lehetővé teszi cégünk egyedi megjelenését, egy saját márka kialakítását.

A vállalati arculatnak köszönhető, hogy az emberek megjegyzik cégünket és első ránézésre be tudják azonosítani azt. A legtöbb ember nem is gondolná, hogy ez mennyire fontos, pedig ha olyan piacon működik vállalkozásunk, ahol viszonylag magas a résztvevő cégek száma, ráadásul termékeik köre is hasonló, akkor sok esetben az dönti el, hogy a vásárlók végül ki mellett döntenek, hogy kinek megjegyezhetőbb a profilja. Ha esetleg érdekli, hogy a Forbes szerint mi a top 7 karakterisztikája a sikeres márkáknak, akkor ajánljuk Önnek ezt a cikket is (angol).

Számtalanszor előfordul, hogy egy cég jobb minőségű, esetleg jobb árfekvésű termékeket forgalmaz, mint versenytársai, viszont az Ő kommunikációjuk meggyőzőbb, profibb és e miatt végül Ők lesznek a befutók. A piacon az egyedi megjelenés, a könnyű beazonosíthatóság és a cégünk által kommunikált üzenet sorsdöntő lehet!

A jó arculat nem csak a multik kiváltsága. Manapság már egészen kis cégek is sok esetben lenyűgözően egyedi arculattal rendelkeznek. Az tény, hogy minél nagyobb egy cég, annál több helyen próbálja megjeleníteni egyedi vállalati arculati elemeit (pl: vállalati ruha, ajándéktárgyak, nyomtatványok).

Ez alapján az arculattervezés során különbséget teszünk kisarculati és nagyarculati elemek között.

 

A kisarculati csomag megtervezése elsősorban az induló cégek alap arculati csomagjaként szolgál. Ez tartalmazza általában a logótervezést, a névjegy, a bélyegző, a levélpapír és a borítékok megtervezését.

A nagyarculati csomag tervezése már magában foglalja a kisarculat elemeit, valamint a megrendelő által igényelt és használni kívánt további elemek megtervezését is, mint például matricák, dossziék, ajándéktárgyak, további nyomtatványok, stb…
Amennyiben a vállalat egész működésére vonatkozóan, vagyis minden területre kiterjedően szeretné lefektetni megjelenésének szabályait, akkor indokolttá válhat az úgynevezett Arculati Kézikönyv kialakítása is!

 

Az arculati kézikönyv célja, hogy írásba foglalja a cég arculati elemeihez kapcsolódó megjelenési formák szabályait. Pontosan tartalmazza a használt grafikai elemeket, színkódokat, betűtípusokat és azok javasolt felhasználását. Ennek a szabályrendszernek a felhasználásával, betartásával évek hosszú során sem módosul a vállalat arculatának egyetlen eleme sem, “nem romlik el”. Ez természetesen jelentősen megkönnyíti a tervezők és a kivitelezők későbbi munkáját is, amikor a vállalat már nem áll kapcsolatban az arculat eredeti tervezőjével!

arculattervezés

Kérdése van?

Küldjön nekünk üzenetet!